fredag 30 oktober 2015

Tumme upp!

Idag var jag hos läkaren för en kontroll och röntgen gjorde jag för två veckors sen, tycker inte om att få eller drick konstrastvätska, usch, jag blir varm och lite lätt illamående. Men jag tycker ändå det känns bra med dessa kontroller för att det under kontroll om det skulle vara något, för mig är det en trygghet även om det är lite jobbigt.

Det blev en tumme upp, tacksam att det gick bra denna gången med. Enda kan känna av efter all cellgiftsbehandling och operation är fortfarande en liten trötthet och lite problem med minnet men det klarar jag av. 

Man blir aldrig av med cancern för det kommer alltid sitta kvar i huvudet. Oron finns där om det ska komma tillbaka, så fort man har ont eller annat konstigt på kroppen. Glad att jag funnit en person där jag får prata om allt jag har varit med om och funderingar som jag har.
Funderar om jag ska göra en tatueringen som ett liten påminnelse, en liten realistisk rosa fjäril eller teal band med survior, kanske som bilden. Teal bandet står för gyncancer. Se hur det blir.
Fuck cancer!

Kramar och kärlek till dig<3



2 kommentarer:

  1. Lisen! Fina, roliga, härliga Lisen! Har suttit och läst din blogg och specifikt ditt starka inlägg om din resa. Jag blev så rörd av din berättelse! Tack för att du orkar att dela med dig. Fortsätt att dela med dig så ska jag fortsätta att följa dig och glädjas åt dina nya intressen som både hästar och katter! Och du, jag tycker att du ska slå till och göra den där tatueringen, den är så talande och så häftig! :-)
    KRAMAR i mängder så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack från mitt hjärta<3
      Kramar i massor till dig Linda!

      Radera