söndag 18 oktober 2015

Cancer kom in i mitt liv!

Vill dela av min berättelse, fick oturen att få cancer som satte sig i livmodern och äggstockarna och fick min sista behandling för ett år sen och blev frisk efter behandlingar och operation, jag är inte friskförklarad än men jag är frisk. En "resa"med trötthet, orkeslöshet, ovisshet, väntan, sorg, biverkningar, kass immunförsvar, akuten, sprutor, tårar, antibiotika, blodtransfusion, rädsla, håravfall, smärta, tappar naglar, peruk, mössa, saknad, ensamhet, omsorg, sliten, bön, provtagningar, port-a-cath, varför?, sjukskrivning, försäkringskassan, sjukhus, näringsdryck, panik, bubbla, trombocyter transfusion, illamående, barnlöshet,  mediciner, viktnedgång, sjukhusdiakon, präst, blommor, kort, presenter, men ändå mitt i allt detta fanns det glädje och mod och hopp, stöd från familj, kollegor och vänner. Och goa möten på sjukhuset. Valde inte prata så mycket om min cancer för det var jobbigt nog som det var. En "resa" som man kan vara utan men samtidigt lärt mig mycket om livet och mig själv. Men nu berättar jag gärna och delar min berättelse att det kan gå bra. Men tyvärr går det inte alltid så bra. Var rädd om ditt liv för det är gåva som du har fått💕
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar