söndag 24 september 2017

Naturen!

Lite långt mellan mina inlägg, har tänkt försöka uppdatera oftare men det går ju inte så bra;) Har ju börjat på nytt jobb i augusti, på en förskola igen. Trivs väldigt bra där och goa kollegor. Tänkte på mitt förra inlägg om barnlöshet. Har nästan fått frågan från alla mina nya kollegor om jag har barn. Det är ju inte så konstigt egentligen, man frågar för att lära känna varandra. Har sagt på en gång nej, ibland har jag sagt att jag inte kan få barn. Ibland är lika bra att säga som det är.
Det är ju höst nu med fina dagar och regn men det behövs. Det är så vackert med naturen. Det gör ont i mitt hjärta ibland över hur vi behandlar naturen och dess djurliv. Vi måste vårda ömt det vi har och ta vara det vi har fått från jorden. Det är inte alltid så lätt som konsument, vad man kan göra och tänka på. Jag brukar tänka mig för så gott det går, som att sortera skräp och inte köpa hygienprodukter med plast i. Det ska vara närodlat och ekologiskt och jag äter upp det som jag har köpt. Man kan iallafall försöka så gott man kan. i Det lilla kan bli stort. Vi har ett ansvar för både jorden och våra egna liv och våra efterkommande.
Naturen, där är andas Gud sitt liv alltifrån begynnelsen, vi rör oss i Guds hand varje gång vi andas och rör ett blad eller känner vindens susning eller fascineras av vågorna på havet.
Naturen är Guds fingeravtryck, hur annars kan allting vara så vackert och finurligt. Psalm 19:2 Himlen förkunnar Guds härlighet, himlavalvet vittnar om hans verk.


Många varma kramar 
Liselott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar