torsdag 3 mars 2016

Plåster!

Hej kära du! 

Skulle man plåstra om själen och det inre så skulle det nog se ut så här. 



Visst kommer det svåra grejer i ens liv och att man får resa på sig igen med ny visdom om livet. Livet blir sällan som man har tänkt. Jag kunde aldrig tro att jag skulle bli sjuk i cancer och att det kom att röra om i mitt liv. Men cancern kom in mitt liv och fick acceptera det och kämpa. Och jag fick bli frisk som jag är tacksam för. Visst får man sår på själen som behöver omsorg för läka och kvar finns det ärr.



Avslutar med kloka ord från Marie! Så sant och håller med.

Att vara stark är inte att aldrig falla,
att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten,
slå sig hårt men alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas
när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit..

Av: Marie Fredriksson

Kramar med kärlek💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar